Gmina Żywiec
Gmina Żywiec
Spółka zarządza powierzonym mieniem komunalnym Gminy Żywiec, na który składa się 289 lokali mieszkalnych (socjalnych i komunalnych) oraz 49 lokali użytkowych.
- ul. Bracka 64
- ul. Bracka 64 A
- ul. Browarna 68
- ul. Dworcowa 1
- ul. Dworcowa 4
- ul. Dworcowa 15
- ul. Dworcowa 19
- ul. Dworcowa 21
- ul. Garbarska 6
- ul. Garbarska 8
- ul. Grunwaldzka 33
- os. Kabaty 56
- os. Kabaty 57
- os. Kabaty 58
- os. Kabaty 59
- os. Kabaty 60
- ul. Komorowskich 75
- ul. Kościuszki 4
- ul. Kościuszki 6
- ul. Kościuszki 15A
- ul. Kościuszki 44
- ul. Kościuszki 48
- ul. Kościuszki 55
- ul. Łączki 46
- ul. Łączna 28a
- ul. Niezapominajki 10 (Oczków)
- ul. Przebiśniegowa 12 (Oczków)
- ul. Oczkowska 111
- ul. Powstańców Śląskich 27
- ul. Reymonta 31
- ul. Rynek 19
- ul. Rzeźnicza 2
- ul. Wesoła 74
- ul. Wesoła 74 a
- ul. Wesoła 74 B,C,D,E
- Al. Wolności 26
- Al. Wolności 28
- ul. Wyzwolenia 2
- ul. Przemysłowa 17
- ul. Sienkiewicza 107
Zarządzanie zasobem gminnym obydwa się w oparciu o Regulamin realizacji zadań własnych Gminy Żywiec w zakresie gminnego budownictwa mieszkaniowego i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, a jej działalność obejmuje m. in.:
1. Zawieranie i rozwiązywanie w imieniu Właściciela:
• umów najmu lokali mieszkalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
• umów najmu w wyniku zmian pomiędzy kontrahentami,
• umów najmu, dzierżawy lub użyczenie lokali użytkowych zgodnie z zasadami określonymi przez właściwe organy gminy i wykonanie innych czynności wynikających z obowiązujących przepisów prawa;
• naliczanie czynszów i opłat za lokale mieszkalne i użytkowe oraz wystawianie faktur;
2. Ubezpieczenie mienia komunalnego;
3. Zgłoszenie do Straży Miejskiej zauważonych wykroczeń przeciwko porządkowi;
4. Zawieranie umów w zakresie świadczenie usług związanych z administrowaniem, a w szczególności usług w zakresie dostawy wody, odprowadzenia ścieków, ogrzewania budynków, dostarczenia ciepłej wody, energii elektrycznej, wywozu nieczystości stałych i płynnych, usług kominiarskich, nadzorów specjalistycznych, ekspertyz, opinii i przeglądów, remontów, wycen lokali, budynków i nieruchomości;
5. Prowadzenie i aktualizowanie ewidencji budynków i zasobów lokalowych;
6. Przygotowanie dokumentów umożliwiających wymeldowanie decyzją administracyjną najemców, którzy na stałe opuścili lokal nie zdając go i nie wymeldowując się z niego;
7. Prowadzenie obsługi w zakresie najmu i zwalniania lokali oraz eksmisji z lokali.